2008. március 6., csütörtök

Párizs megér egy postot :)

Jaj, hát 10 nap (húha!) múlva indulok Fro-ba! Hát nem csudaklassz?
1. Addig még szereznem kell útikönyvet meg metrótérképet.. (Adél?)
2. Kötnöm kell biztosítást. (vmilyet. fingom sincs. nem értek hozzá)
3. Meg kell tanulnom franciául.
...
4. csak vicceltem! :D
(megint csak: ) 3. Meg kell tanulnom pár mondatot franciául. (Adél?)

Pl.: Quel bon temps fait il (kel bon tan fetil) - Milyen szép idő van!
Hogy hívnak? - Comment tu t'appelles?
Engem ... hívnak. - Je m'appelle...
Keveset tudok franciául - Je parle un tout petit peu francais.
Aztán még arra is gondoltam, h : "Mennyi az idő? - Quelle heuere est-il?", de mivel úgysem érteném a választ, sztem erről leteszek.
Viszont a "Szeretnék... - Je voudrais... " még hasznos lehet, ha megmodja valaki, h hogy van a sör franciául!
Sacre bleu (szakrö blő) - Francba!*
Merdre (merdr) - Francba!*

*Utóbbi kettőnek nincs különösebb haszna, de Rómában, mint a rómaiak, nemdebár? :D
Bár azt is mondhatnám, h When you're in Rome, do as many Romans, as you can. ha-ha.
9 évvel ezelőtt is milyen szépen a nyelvemre jött már három nap után a oui, a pardon, meg a merci...

Kedves, drága barátaim!
Várom az egyéb javaslatokat! Agyam, mint a szivacs. :D

15 megjegyzés:

Névtelen írta...

voltam (van?) egy remek könyvem mindenféle hasznos (lol) mondattal, de valahova elkavarodott... :(((

Névtelen írta...

voltam helyett volt

Névtelen írta...

sztem gyúrj az angolra. :)) meg hallgass franciákat angolul beszélni, h szokjad.

Névtelen írta...

és a rómaiakat ne emlegesd :))

szibea írta...

igen, nyilván az angol lesz :))
nem megy nekem ez a francia lol

honnan szedjek angolul beszélő franciákat???

Névtelen írta...

kivel akarsz te beszélgetni ott?

szibea írta...

Bolti eladókkal, dizsiben (vagy akárhol) jó pasikkal, Diznelanban Mickey egérrel. :D

Névtelen írta...

akkor segítek...
1., bolti eladó: leteszed elé, amit akarsz, ő beüti, te kifizeted, orövoár
2., jó pasival "dizsiben" beszélgetni? aha. persze :)
3., Mickey egér tud beszélni egyáltalán?

szibea írta...

1. na, bolti eladótól meg kell kérdezni, h van-e kisebb/nagyobb méret, meg más szín. pl.
2. dizsiben meg kell kérdezni a sráctól, h hogy hívják, nem szólíthatok mindenkit mókuskának, úgyse értené, meg akkor már azt is kiderítem, van-e herpesze... ;)
3. sztem Mickey egér tud beszélni :D

Névtelen írta...

1., jaj hát olyan boltba kell menni, ahol minden ki van aggatva... :)) egyébként meg egy eladó akarjon már megérteni, azért van ott...
2., ha a száján van, akkor látod, ha nem a szájára gondolunk, akkor meg brian kinney vagy sue johansson vonatkozó bölcsességeit tudnám idézni
3., hát igen, erre ki kell akkor találni valamit...

(egyébként mikor mész és meddig?)

ja és hogy feledkezhettünk meg a
"Voulez-vous coucher avec moi ce soir?"-ról :)

szibea írta...

Nem feledkeztünk meg róla... :)
Meg a Neoton slágerről se, miszerint: nélkülem üres a place pigalle...
lol

Névtelen írta...

jajdeimááádomaztszámooot!!! :))
"annyi ffi között keresgéltem, de az egyetlen, az nem elég" - ez a sor agyeldobós (ha eleget iszol... vagy elég hülye vagy... nálam ez utóbbi szokott lenni)
(ó és köszi az infot, sose tudtam, h mi üres nélküle)

Névtelen írta...

jaj, ez a johnny... nem nagy kicsit? mmint... kicsit diszfunkcioális lett tőle a blog :D vagy pont ez a funkciója? (és nincs is április)

szibea írta...

Én már előre dolgoztam. Már untam, h március van... :D
Azt gondolod, h JD túlságosan szuggesztíven néz, és az ember nem bírja továbbvinni a tekintetét?
lol
Sebaj, Johnny-t nézni mindig jó időtöltés :D

Unknown írta...

nekem mondod? *sigh*